fredag 31 augusti 2012

Om du är seriöst intresserad av hundar, så varför inte ta reda på vad andra människor letar efter? - Familj - Husdjur


Med nästan 200 länder i världen, titta på varje Google-sökning statistik skulle vara av föga värde för dig läsaren. Så för att underlätta läsningen har jag sammanfattat några av de viktigaste länderna statistiken i tabellen nedan, och sedan diskutera andra länder för jämförelse i följande text.The Följande tabell listar några av de större utvecklade länder och utvecklingsländer i världen och deras topp fem termer som de söka efter relaterade till hundar, för oktober 2010. Fästet siffran efter landets namn är antalet hundar tillhörande termer Google registreras för landet konsekvent under det senaste året .. Global Top fem Dog tillhörande villkor och deras sökande volumeUSA (620) ........... .................. Storbritannien (800) ............................ ......... Australien (366) raser] ......... 110.000 ..... [valpar till salu] ....... 90.500 ...... [hundraser] ....... 14.800 [hund namn] .......... 90.500 ...... [hundar till salu] ........... 74.000 ........ [hund spel] .. ...... 12.100 [bilder på hundar] ... 40.500 ...... [Battersea hundar hm] ... 60.500 ...... [hundar till salu] .... 9900Canada (701) .............................. Kina (50) ................ ........... Indien (221) raser] ................ 22.200 ...... [hund kläder] ........... 880 ....... [hund bilder] ....... 18.100 [hund namn] ................ 14.800 ...... [dog tags] ......... ...... 590 ....... [hundraser] ......... 18.100 [bernese mntn hund] .... 12.100 ...... [hundträning kurser] 260 .... [hund parning] ......... 8100 [Dog Whisperer] ........... 9900 ........ [hundmat] .... .......... 260 ......... [bilder på (137) berg förföljer] .. 2400 ....... [hundar] .................. 8100 ...... [hund pund] ..... ...... 18.100 [utställning] ...................... 2400 ...... [katter och hundar] ..... 2900 ....... [hund de Bordeaux] ... 2900 [hundar] .............................. 1900 ....... [dog tags] ............ 2900 ...... [hundar] ................ ... 1900 [hundar och katter] ............... 1600 ....... [Dog Tag] .............. 0,2400 ...... [hund sittande] ........... 1600 [hund walker] .................... 1300. ...... [skällande hundar] ....... 1000 ...... [Dog House] ............ 1300Country sökord analysisAs du kan se, Amerika, Storbritannien, Kanada och Australien har det högsta antalet sökord och volymer. Medan volymerna siffror är i förhållande till befolkningen och Googles sökmotor popularitet, termen siffrorna ger en direkt indikation på hund popularity.The största länderna och deras dogsChina (popn 1,3 B), Indien (1,2 B) och Brasilien (190 miljoner) är tre största länderna analyseras. Som du kan se de alla har släktingar låg Google-sökningar för hund tillhörande terms.Unlike de utvecklade länderna, dessa utvecklingsländer hundar tillhörande sökningar är termer som vanligtvis mycket längre ner på söklistan för utvecklingsländer. Till exempel i Kina den andra och tredje termerna är "Hund kläder" (880) och "taggar hund (590). Indiens högsta sikt, som Kina är "hundar", men två av de fem villkoren är "hund bilder" (18.100) och "bilder av hundar" (6600). Förutom kostnaden för hund ägande,, en stor anledning till låg sökning värden är kulturellt fördomar mot hundar. Kina till exempel metoder som fortfarande äter hundar i många områden. I Indien finns det fortfarande ett stort problem med hund sjukdomar som rabies.European hund marketsGermany (213), Frankrike (137) och Italien (100) hund söker analyseras. Dessa mycket utvecklade och folkrika länder har relativt låga volymer hund sökning. Tysklands högsta term som de flesta länder är "hundar" (8100) men två av sina fem bästa villkor är "hund taggen" relaterade (2900 och 2400 sökningar). Frankrikes främsta hund relaterad sökning är en mycket human "hund pund" (18.100). Den andra termen är för "hund de Bordeaux" (eller den franska Mastiff rasen) med 2.900 sökningar och "hund sittande" (1.600). Italien har bara 100 sökord men har vårdande nummer ett mandatperiod "hund sitter" (2400). Nummer tre begreppet bull hund "(1.300) visar att denna ras är populärt i Italy.Ireland samtidigt ha en låg befolkningen priser bara andra till Storbritannien i hund sök popularitet på en" per capita "bas (se diagram nedan). Irland som Storbritannien visar också en mycket human trend hund sökning med Irlands andra, fjärde och femte termer är hundar förtroende (6600),. "Hundar i nöd" (4400) och "hundar förtroende Irland" (3.600) Hund länder som inte sök Ryssland (142 M popn) har bara 39 sökord. Dess huvudsakliga term är "Berner Sennen" (1.600) som även högre rang än "hundar" (1.300). Som Brasilien och Tyskland människor i Ryssland även söka "katter och hundar" tillsammans (720). De nästa två termer är "hund pund" (390) då ett märke av hundmat på 320 searches.Israel (38 terminer) har "hund" som sin främsta sökning (1900) men med undantag för populariteten av Cesars "Dog Whisperer" ( 480) tre av de fem villkoren är hund sjukdom relaterad - "Frontline Plus för hundar" (1300), "borrelia hos hundar" (720) och "fästingar på hundar" (480) Japan (127 miljoner popn) har en. mycket låga 27.000 justerade hund sökningar över 35 termer! Japan söker främst för "hund" (2400), "Hound Dog" (1.600),. "Hunden" (720), "hundmat" (590) Global Dog e-matris comparisonThe tidigare information ger en indikation på en trend i hund sök värden, men det är inte förrän en tomt på justerade hund sökningar per invånare görs mot "rikedom per invånare" för varje land som en tydlig trend är seen.It vettigt att fler rika länder (som har en viss nivå av mellersta klass) kan mer råd att hålla hundar. Men en tomt på Google hund associerade sökningar kontra visar rikedom att relationen är nästan logaritmisk, med en "tipping point" där en viss inkomst per person krävs innan en länders sökningar (och därmed b hundintresse) kan verkligen ta off.In processen att göra en sådan kurva och göra en teori från det, alla råvaror sökning värden för länderna försöker är "normaliserade" så att en rättvis jämförelse kan göras. Det är Googles sökning volymer justeras i förhållande till Internetanvändning i varje land och Google marknadsandelar. Detta innebär att alla värden kan bedömas oberoende av den använda sökmotorn, och data verkligen comparable.Using dessa data är Storbritannien och Irland ses globalt som de två mest hund intresserade länder, per capita. Med många raser som kommer från denna del av Europa och den fortsatta B användningen av arbetet hundar på gårdar och i samhället, dessa värden inte surprising.The nästa nivå av global hundintresset ses från Amerika, Australien och Kanada. Dessa länder är alla högt utvecklad, engelsktalande och kulturellt förbundna (baserat på UK / Svenska bosättningar). Skillnaden mellan de ledande länderna hund sökning och europeiska länder är att de inte talar engelska som första språk och storlek klokt staden hög utveckling kan inte tillåta mycket utrymme för att hålla dogs.CONCLUSIONSInterest och kärlek till hundar är främst en kulturell fråga. Oberoende av rikedom och utveckling av ett land, en länder folk måste älska och respektera hundar att ha dem som husdjur. Indien, Kina och Brasilien, oavsett kultur inte har tillräckligt välstånd för utbredd ansvarig hund ägande (kvalitet mat och veterinär räkningar), vilket innebär att de kan mata förirrar men hundar är inte ofta direkt ägs eller registrerade med regeringar som pets.The Storbritannien och Irland är de två klart ledande länderna för online-sökning information om hundar per capita. Detta är möjligen på grund av deras mycket lång historia av beroende hundar för skydd och företag. De andra europeiska länder har vanligtvis en mycket låg sökning intresse för hundar, även om deras hund ägande är relativt hög. Hög densitet levande och kommunala restriktioner (buller lagar osv) kommer sannolikt att vara orsaken. Analys av de bästa 50 termer sökt i ett land ger ofta en ledtråd till den kulturella intresset hos hundar. I Storbritannien och Irland de har också i huvudsak ett humant förbindelse med hundar - till exempel hund välfärd hem med mycket höga sökning levels.The två mest folkrika länder, Kina och Indien har mycket låg sökning ränta på information om hundar (även efter att justeras för Internetanvändning och Google aktie). Även om detta förutsägs av deras låga "rikedom per invånare" värde, de sökord visar också att de inte söka efter humana termer eller hur man tränar hundar osv, utan snarare en mer bild relaterad utsikt, t.ex. Kina har en topp fem term till "hund kläder" och Indiens två topp 5 termer är relaterade till "bilder på hundar".

Denna artikel skapades av Bruce Dwyer för Hundrastning: Williamstown, Newport, Altona Ett annat intresse är Glutenfria Restauranger, Caféer, tillverkare .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar