
SEO handlar om att maximera trafiken till din webbplats, genom att besluta om nyckelord / fraser och optimera din webbplats för att vara ett viktigt mål för dem som söker dem på - låt oss inse det - Google, och ingenting annat än Google.The nu meddelat Google Instant teknik är inte bara bekräftar Googles krona som hastighet kung bland sökmotorer, men skapar också en förändring i betald reklam och organisk SEO. Med Google Instant, sökresultat visas baserat på varje bokstav du skriver - när du skriver det. Så om användaren startar skriva "Hun", kan Google förutspår, baserat på vad logik, att användaren söker efter information om Attila eller folk hunnerna eller något annat. Och det visar resultat för denna förutsägelse. Inte bara resultatet dock, men även de annonserna! Om användaren fortsätter att skriva "Hund", ändrar Google sin bedömning "omedelbart" och visar resultat och annonser om "hundratals", oavsett ... valuta enheter kanske, människor, artiklar etc. .. Eller, om språket är tyska, kan den börja visa resultat och annonser om hundar (Ger. Hund = eng. Hund). Google inser att detta kan innebära signifikanta ökningar eller minskningar i hur och när dina annonser och dina SE-optimerade webbplatser är displayed.It förefaller mig att med Google Instant Google lägger en enorm vikt vid antalet och längden på nyckelord. Användarna kommer nu inte att se en specifik uppsättning av resultat och annonser per sökning, men när de har skrivit klart de har sett en hel rad av resultat och annonser, avseende större och större delar av sin söksträng. Din webbplats och annonser för "hunner i Kentucky" kan nu visas för användare som befinner sig långsamt vid att skriva, letar efter "Hundratals dollar i en timme". Du får drift.Now naturligtvis användare som kan skriva ganska konsekvent kommer inte verkligen får lägga märke till de mellanliggande resultat, men de kan stanna för bara en bråkdel av en sekund, deras ögon fångas av din roliga hunner annons och klicka på it.Likewise, kan användare nonchalant besöker blir så distraherad av en intressant mellanliggande sökresultat, don de "inte ens kommer till din webbplats längre, även om innan Google Instant de skulle ha sett dig på plats i results.So är detta en ganska stor förändring och kan få förödande och härliga effekter på alla förlitar sig hur Google presenterade sökresultat fram nu. Detta kommer utan tvekan att bli föremål för stor debatt och analys och möjligen inget mindre än ett paradigmskifte i SEO och PPC annonsering.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar